fbpx
Blog thumbnail

Kako prepoznamo pomanjkanje magnezija

Blog thumbnail

O pomenu zdrave in uravnotežene prehrane danes ni potrebno več veliko govoriti, saj se večina med nami tega dejstva zaveda. S pravilnim razmerjem vseh hranil, lahko poskrbimo za normalno delovanje vseh telesnih funkcij. V teoriji se vse lepo sliši, v praksi pa je to pogosto drugače. Velika večina med nami ima lahko, kljub uravnoteženi prehrani, težave s pomanjkanjem železa, s presežkom kalcija, pomanjkanjem magnezija ipd. Sama sem pomen magnezija na naše telo spoznala pred leti. Najprej na primeru odraščajočega športnika, ki je pogosto tarnal nad bolečimi in utrujenimi mišicami, kasneje pa tudi na lastni koži oz. mišicah. Magnezij sodeluje v več kot 300 procesih v našem telesu in ker ga z leti in še posebno, če smo telesno aktivni, izgubljamo, ga je priporočljivo nadomeščati. Seveda je najboljši vir magnezija zdrava prehrana. Danes, ko večino zelenjave vzgojimo na vodi, ko v trgovini kupljen paradižnik sploh nima več okusa, je resnica verjetno drugačna. Pravilno razmerje kalcija in magnezija v telesu, mineralov ki se dopolnjujeta in skrbita, da vse deluje tako kot je potrebno, je 1 : 1. Razmerje v korist kalcija v današnjem času pa naj bi bilo kar 4 : 1. To pomeni, da je kalcija veliko preveč in da se le ta nalaga tam, kjer ga ne potrebujemo in nam povzroča različne težave, kot so recimo mišični krči, kalcinacije ipd.

Evropska agencija za varno hrano navaja pozitivne učinke magnezija. Magnezij ima pomembno vlogo pri sintezi beljakovin in delitvi celic, prispeva k normalnemu delovanju mišic, prispeva pri zmanjševanju utrujenosti in izčrpanosti,  k ravnotežju elektrolitov, pri sproščanju energije pri presnovi, pri delovanju živčnega sistema, pri normalnem psihološkem delovanju in pri ohranjanju zdravih kosti in zob.

Pomanjkanje magnezija pogosto prepoznamo zelo težko in po navadi zelo pozno. Hiter in stresen način življenja, nezdrav življenjski slog, osiromašena prehrana in povečana ali občasna telesna aktivnost, lahko povzročijo njegov primanjkljaj. Izguba oz. pomanjkanje serumskega magnezija se pokaže pozno, saj telo počrpa najprej  zaloge v kosteh, mišicah in mehkih tkivih (99% magnezija je shranjenega tam). Če se srečujemo s trzljaji in krči je verjetnost, da nam ga primanjkuje precej večja. Priporočen dnevni vnos magnezija je odvisen od starosti, spola, telesne aktivnosti in morebitnih bolezni. PDV zdrave odrasle ženske je 300 mg magnezija na dan, pri moških pa 350 mg na dan. Pri najstnikih oz. mladih do 25 leta pa celo višji (moški 400 mg/dan, ženske 350 mg/dan). Ga imate dovolj?

Nakupovalna košarica

0

V košarici ni izdelkov.

Pritisnite gumb Enter za iskanje ali tipko Esc, da zaprete iskalnik